Életmód

Ha kávézunk, jót teszünk szervezetünkkel

A varázsital. Mindenkiből kivált valamilyen érzést. Sokan úgy gondolják, hogy nélküle a nap sem indul, és minden napszakban kell belőle. Sokan rá sem néznek, sőt ördögtől valónak tartják és elutasítják.
Korábban a témában:

Kultúránknak vitathatatlan részét képezi, hiszen még egy randevú alkalomnak, vagy egy rág látott barát meghívására is kitűnő. Hát persze, hogy a kávé….

A kávé mértékkel történő fogyasztása jótékony élettani folyamatokat indíthat be a szervezetben

A ketkes segítségével egy csokorra valót állítottunk össze.

A kávé illata stresszűző

A tudósok szerint a kávé illata elűzi a stresszt és így a kávéfogyasztóknak jobb lesz a kedvük. Elkészítésétől függően egy csésze kávéban 40-80 mg koffein található. Ez a mennyiség az idegrendszerre kiváló hatást gyakorol.

Antioxidánsokban gazdag

A szervezet a gyümölcsökből és a zöldségekből is sok antioxidánst nyer, de a legtöbbet a kávéból tudja kiszűrni.

Jót tesz az emésztésnek és a májnak

Sokaknál a jó ebéd megkoronázása egy jó fekete. Jól is teszik, hiszen a kávé serkenti az emésztő nedvek termelését, így jótékony hatása a nehéz ebédek után is érezhető. 22 éven keresztül tartott a kutatás szerint, amelyben 125.000 embert vizsgáltak az is kiderült, hogy a májcirrózis kockázatának kialakulása 20%-al csökkent, ha napi egy bögre kávét fogyasztottak.

Jótékonyan dolgoztatja a vesét

A kávé vízhajtó hatása sokak előtt ismert. Így jó, ha nem sokkal a kávé fogyasztása után pótoljuk az elvesztett folyadékot. A csésze üdítő nedű elfogyasztása után a vese artériák kitágulnak és felgyorsul a kiválasztási folyamat.

Kapcsolódó anyag >>> Kávézási szokások, amik árulkodnak személyiségedről

Javítja a fizikai állapotot

A kávé hatására az izmok teljesítménye javul, több energiát tudnak felhasználni, nehezebben fáradnak el.

 A cukorbetegségre való hajlamot csökkenti

A kutatók szerint akik napi 4 bögre kávét isznak, 50%-al csökkenthetik a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását.

Jót tesz az agynak, késlelteti az időskori demencia kialakulását.

A CNN egyik híre szerint a kávé stimulálja az agyműködését. A 2012-ben publikált Science Daily cikk szerint a Parkinson kórban szenvedők jobban tudják irányítani a mozdulataikat, a kávé hatására. Mind e mellett késlelteti az időskori szellemi hanyatlás kialakulását is.

Boldogabbá tesz

A tudósok szerint, akik heti legalább 4 kávét isznak, kevésbé depressziósak.

Természetesen itt is fontos a mérték. A napi 2-3 csésze kávé még nem jelenthet gondot, de 10 csésze már igen. A koffein mérgezés létező tünet, tehát ne jussunk el idáig. A kávéra is igaz, élvezettel és odafigyeléssel készítsük és minőséget fogyasszunk.

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.