Egy ózdi általános iskolában történt állat asszisztált pedadagógiai kísérlet nemrégiben bebizonyította, hogy a kötetlenebb, játékosabb jellegű foglalkozás során a kutyával közösen végzett feladatmegoldás és az állatra fordított figyelem a szorongás leküzdésében és a koncentrációképesség javításában segít a diákoknak. A kísérletben résztvevő iskola negyedikesei a magyar vizsla jelenlétében majd kiestek a padból, annyira jelentkeztek, hogy felelhessenek.
A lovas terápia sem ismeretlen a lélek megnyugtatásában, arról azonban nem hallottunk ezidáig, hogy nyulakat vetnek be iskolákba terápiás céllal. Márpedig a Kaposvári Egyetem most kezdődött során három kaposvári általános iskola egy-egy osztályába vittek nyulat terápiás céllal, abban bízva, hogy nyuszik segíthetik a kisdiákok stresszoldását, kommunikációját és közösségi életét.
A kutatás a Kaposvári Egyetem gyógypedagógiai intézete, valamint a vadbiológiai és etológiai tanszék együttműködésével valósul meg. A gyerekekhez hetente érkeznek az egyetem hallgatói, akik foglalkozásokat is tartanak és a gyerekeket is vizsgálják, és megfigyeléssel, illetve kérdőívekkel követik a változást – írta a Sonline.
A gyermekek részéről azt várjuk, hogy nyugodtabbak lesznek, a stressz szintjük lecsökken, így a különböző stresszből, idegeskedésből adódó tünetek elmúlhatnak vagy nem jelennek meg. Az állatok részéről arra leszünk kíváncsiak, hogy mennyire bírják a kiképzést, amit itt a sok gyermek okoz számukra- mondta a portálnak dr. Molnár Marcell,a Kaposvári Egyetem docense.
A másfél éves projekt során a nyúllal és nyuszi nélkül is eltöltenek hónapokat a gyerekek, hogy a kutatóknak legyen összehasonlítási alapjuk. A tapasztalatokat pszichológusok összegzik majd.
Kiemelt kép: Thinkstock