Életmód

Ezt tehetjük, ha nem megfelelő élelmiszert kapunk a boltban

Unsplash
Unsplash
Talán legtöbbünkkel előfordult már, hogy minőségi problémás, romlott élelmiszert vásároltunk a boltban. Mit lehet ilyenkor tenni? Erre válaszolt a Nemzeti Élelmiszer-biztonsági Hivatal.

Első körben jelezzük észrevételünket a boltvezetőnek, így orvosolható legkönnyebben és leggyorsabban a probléma. Tegyük ezt akkor is, ha élelmiszerbiztonsági szempontból aggályos dolgot tapasztalunk az üzletben.

Emellett bejelentést tehetünk a Nébih-nél, annak érdekében, hogy a területi szervek szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. Ehhez ingyenesen hívhatjuk a Nébih Zöldszámot: 06-80/263-244, jelezhetjük a Nébih navigátor mobil applikáción keresztül vagy az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen.

A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja, és amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről – ugyanis a hivatal mérlegeli, hogy szükséges-e a vizsgálat – értesítést kap.

Kapcsolódó
YouTube videókkal segíti a gazdákat a Nébih
A Nébih videós tartalmakkal igyekszik segíteni az elektronikus gazdálkodási napló kitöltését.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik