Kasper Rorsted, az Adidas vezérigazgatója múlt hónapban arról beszélt a CNBC-nek, hogy a cég egymillió pár óceáni műanyagból készült futócipőt értékesített 2017-ben. Ez nagyszerű hír az iparág számára, hiszen hosszú ideje próbáltak hulladékból terméket előállítani, de az életképes termelési szintet korábban nem sikerült elérni.
Az Adidas a Parley nevű céggel közösen tervezte meg az egyedülálló cipőt. A kezdeményezés célja az volt, hogy az egyre durvább méreteket öltő óceáni műanyaghulladék problémájára felhívják az emberek figyelmét, és a projekttel egyúttal javítani is szerettek volna a kialakult helyzeten.
A stratégia három fő ponton alapult:
- elkerülni a szűz műanyag használatát;
- összegyűjteni a természetben lévő műanyaghulladékot;
- újratervezni a cipőket úgy, hogy fenntarthatóbb és még kényelmesebb legyen.
A legújabb műanyagból készült modellt március 31-én mutatták be a nagyközönség számára. A férfiaknak tervezett lábbeli ultraérzékeny és energiatakarékos talppal rendelkezik.
Az Adidas egyébként még 2015-ben dobta piacra az első hasonló modellt, amely a Sea Shepherd természetvédelmi csoport által Nyugat-Afrika partjainál lefoglalt illegális halászhálóból készült. 2016-ban növelték a termelést és már hétezer pár óceáni műanyagból gyártott cipőt adtak el. 2017-re egymillió pár értékesítését tűzték ki célul, ez sikerült is. A legújabb modelleknél már limitálják a vásárlást, egy vásárló csak egy párra tehet szert.
Jó látni, hogy a vállalat praktikus módon próbálja megtisztítani az óceánokat a műanyagoktól, hiszen az élet egy bizonyos pontján mindenkinek szüksége van futócipőre, a termékek pedig minőségben hozzák az elvárt szintet.