Mozaik
Hongkong, 2018. október 23.
A Hongkong-Csuhaj-Makaó híd, a világ leghosszabb tengeri hídja Hongkongban 2018. október 22-én, a megnyitása elõtti napon. A három várost a Gyöngy-folyó torkolatvidékén összekötõ híd teljes hossza 55 kilométer, ebbõl a fõhíd 23 kilométer, az alagút 6,7 kilométer, és két mesterséges sziget is része a létesítménynek.
MTI/AP/Kin Cheung

55 kilométer hosszú lett a világ leghosszabb tengeri hídja

Sokszínű Vidék
Sokszínű Vidék

2018. 10. 23. 15:25

Úgy tervezték, hogy kibírjon akár a Richter-skálán mért 8-as erősségű földrengést is.
Korábban a témában:

Október 23-án felavatták a Hongkongot, Makaót és Csuhajt összekötő tengeri hidat. A világ leghosszabb – 55 kilométeres – tengeri hídját egy, a Gyöngy-folyó deltatorkolatában áthaladó, hosszú kígyózó autópályahíd és két mesterséges sziget között egy 6,7 kilométeres víz alatti alagút alkotja. A hidat szerdán nyitják meg a forgalom előtt.

Hongkong, 2018. október 23.
A Hongkong-Csuhaj-Makaó híd, a világ leghosszabb tengeri hídja Hongkongban 2018. október 21-én, két nappal a megnyitása elõtt. A három várost a Gyöngy-folyó torkolatvidékén összekötõ híd teljes hossza 55 kilométer, ebbõl a fõhíd 23 kilométer, az alagút 6,7 kilométer, és két mesterséges sziget is része a létesítménynek.
MTI/AP/Vincent Yu
Fotó: MTI/AP/Vincent Yu

A három metropolisz közötti utazási idő így egy órára csökken. Eddig a hongkongi repülőtér és Csuhaj között négy órába telt az út.

A kilenc év alatt elkészült projekt összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány fejlődő területével, ezzel egy nagy gazdasági régiót hoz létre a Gyöngy-folyó deltájában A hidat úgy tervezték, hogy kibírjon akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést és egy akár 300 ezer tonnás hajóval való ütközést is.

Hongkong, 2018. október 23.
A Hongkong-Csuhaj-Makaó híd, a világ leghosszabb tengeri hídja Hongkongban 2018. október 21-én, két nappal a megnyitása elõtt. A három várost a Gyöngy-folyó torkolatvidékén összekötõ híd teljes hossza 55 kilométer, ebbõl a fõhíd 23 kilométer, az alagút 6,7 kilométer, és két mesterséges sziget is része a létesítménynek.
MTI/AP/Vincent Yu
Fotó: MTI/AP/Vincent Yu

Nemcsak az építkezés csúszása, a költségek emelkedése, az építés során bekövetkezett halálesetek és a korrupció miatt érték kritikák a projektet. A hétmilliós lakosú volt brit gyarmaton, Hongkongban sokan “Peking trójai falovának” nevezték a beruházást, mivel tartanak a túl erőteljes integrációtól a Kínai Népköztársasággal: szívesebben őriznék meg különleges szerepüket és helyzetüket – írta az MTI.

Kiemelt kép: MTI/AP/Kin Cheung

vissza a címlapra

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.