Mozaik

Végleg leszámol a műanyag zacskókkal egy nagy áruházlánc

Sokszínű Vidék
Sokszínű Vidék

2019. 01. 25. 15:00

Nem adnak többé műanyag zacskókat a DM üzletekben.
Korábban a témában:

A nagyvilágban tapasztalható hatalmas méretű műanyagszennyezésre válaszul a DM áruházlánc korábban is több lépést tett a plasztik bevásárlószatyrok visszaszorítása érdekében. A vállalat két lépésben szüntette meg az ingyenes szatyrokat. 2011-ben a nagy méretű, tavaly a kis méretű ingyenes táskái is eltűntek, 2019 januárjától pedig már a megvásárolható műanyag, egyszer használatos táskákat is kivonta a forgalomból – számolt be róla a Brand Trend.

A vállalat a plasztikszatyrok helyett papírtáskát ajánl a vásárlóknak, amelynek árát januártól mérséklelték.

View of plastic bags inside a trolley at a supermarket in Santiago, on July 18, 2018. 
Chile made history on August 3, 2018 when it became the first country in South America to ban the commercial use of plastic bags. Large businesses have six months to phase out the use of plastic bags, while smaller ones will be given two years to adopt the new rules. Chileans use an average of 3,400 million plastic bags per year and at least 90% of them end up in landfills or in the sea. Only 4% of the 17.5 million population recycles in the country. / AFP PHOTO / CLAUDIO REYES
Chile betiltotta a műanyag bevásárlószatyrokat
A tilalom formálisan pénteken lépett életbe a hivatalos közlönyben való publikálással.

Az eltűnő műanyag táskák helyett többször használatos pamuttáskát és nagy teherbírású permanent táskákat is kínálnak.

A pamuttáskákra való áttérést ösztönzi a DM azzal is, hogy a használt darabokat jelképes 1 forintért újakra kicserélik az üzletekben. Az újrahasznosított, papírból készülő papírtáskák előállítása környezetkímélő, s mivel komposztálható, biohulladék gyűjtésére is alkalmas. Később a táska visszakerülhet az újrahasznosítási körforgásba. A permanent táska 80 százalékban újrahasznosított műanyagból áll, teljes egészében újrahasznosítható.

A DM gazdasági közösségként kiemelt területként kezeli a környezettudatosságot, döntési folyamataiban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak és a tudatos vásárlói magatartás segítésének.

A cég bio- és környezetbarát termékek széles választékát kínálja vevői számára, és évek óta foglalkoznak a termékek csomagolásának  optimalizálásával is. Környezetbarát termékeik csomagolásán zöld lóhere motívum segíti a vásárlóknak az eligazodást.

Kiemelt kép: Pixabay

vissza a címlapra

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.