A Nyírvidéki Kisvasút egy 760 mm nyomtávolságú vonalhálózat, mely 1905-től szolgálta a Rétköz gazdasági fellendülését. Fénykorában közvetlen kapcsolatban állt a Bodrogközi-Hegyközi kisvasúttal, mellyel az ország egyik legjelentősebb közforgalmú kisvasúti hálózatának volt tekinthető.
Miután az áruszállítás közútra terelődött, forgalma csökkent, majd a folyamatosan romló pályaállapotokra hivatkozva 2009 óta a forgalma megszűnt, írja a nyirvideki.kisvasut.hu.
A Kisvasutak Baráti Köre Egyesület Nyírvidéki Szakcsoportja jelenleg is azon dolgozik, hogy a Nyírvidéki Kisvasút újra járhasson. A vasútbarátok nem titkolt célja, hogy önkéntesekkel együttműködve amint lehet megnyithassák a hajtánypályát a nagyközönség számára a Dombrád-Tiszatelek közötti szakaszán.
A napokban újabb pályatisztítási hétvége zajlott le a Nyírvidéki Kisvasút ezen szakaszán. Sínkoronára ránőtt oszlopvastagságú akácost, szó szerint igazi dzsungelt kellett kiirtani, amihez bőven kellett a szorgos segítőkéz.
Nagy örömünkre csatlakozott hozzánk 9 tanuló a dombrádi Móra Ferenc iskolából, akik az 50 órás közösségi szolgálat keretein belül szerettek volna részt venni tevékenységünkön. Óriási köszönettel tartozunk nekik, akik nem sajnálva időt, energiát, dacolva a tűző napsütéssel, hatalmas munkakedvvel vették bele magukat a pályafenntartási munkálatokba
– áll a szakcsoport közösségi oldalán.
Nekik köszönhetően sikerült teljesíteni a legnagyobb célt: a Nyírvidéki Kisvasút Dombrád és Tiszatelek közötti 10 kilométeres szakasza most már járhatóvá vált teljesen.
A pálya olyan jó állapotban volt a dzsungel alatt, hogy a szükséges hatósági eljárások után megindulhat a hajtány közlekedés.