Újabb retró ital került vissza a boltok polcaira: a hetvenes-nyolcvanas évek egyik ikonikus hazai üdítőjét, a Rónát ismét megvásárolhatjuk – írja a HVG. A szocializmus éveiben rengeteg család asztalán ott volt, és sokan emlékeznek a korszakra jellemző reklámokra is.
Az üdítő újra kóla- és narancs ízben jelent meg, 2 literes PET-palackos kiszerelésben. A gyártó az utóbbi években sorra hozta vissza a régi magyar márkákat, amelyek a nosztalgiára építve ma ismét keresettek a fogyasztók körében.
A retró italok újraélesztésének hátterében nemcsak a nosztalgia, hanem a vásárlók tudatos igénye is áll: egyre többen keresik a gyerekkorukból ismert ízeket, amelyekhez emlékek és hangulatok kötődnek. Az újra gyártott Róna ezzel a hullámmal illeszkedik a sorba, a jól ismert klasszikusok – például a Traubi vagy a Márka – mellett.
A hetvenes években a magyar piac sajátos helyzetben volt: a Coca-Cola és a Pepsi megjelenése ellenére a hazai italok sokáig megőrizték népszerűségüket. A korszakban született kólák és szénsavas üdítők mára kultikus retró termékekké váltak, amelyek visszatérése generációk számára idéz fel régi időket.
Most újra lehetőség van arra, hogy a fiatalabbak is megismerjék, az idősebbek pedig újrakóstolják ezt a régi kedvencet, amely ismét helyet kapott a boltok polcain.
Aki az üdítő kortyolása közben még inkább nosztalgiázni szeretne, kitöltheti kvízünket a retró mozaikszavakról vagy a régi magyar rajzfilmekről, esetleg visszaemlékezhet a takarékbélyeg-gyűjtésre.

