Otthon készült

Kevesebb csokimikulás és szaloncukor fogyhat idén a boltokban

Pixabay
Pixabay
A kereskedők kicsit óvatosabban, mintegy 10 százalékkal kevesebbet rendelnek a koronavírus-járvány miatt.

Tíz százalékkal, 9-9,5 milliárd forintra csökkenhet idén a karácsonyi szezonhoz köthető édességek forgalma, a belföldi édességpiacon pedig 5-6 százalékos visszaesésre számítanak idén az előző évek 250-260 milliárd forintos teljesítménye után

– közölte a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke az MTI érdeklődésére.

Sánta Sándor kiemelte: a legnépszerűbb szezonális édességtermékek az év végi időszakban a Mikulás csokoládé figura és a szaloncukor. Évente mintegy 3500 tonna szaloncukor és 8 millió darab Mikulás, továbbá 350 ezer adventi kalendárium megvásárlásával lehet számolni.

Exkluzív csokimikulás
Lajosmizsére megérkezett a szájmaszkos csokimikulás
A koronavírus-járvány szele a cukrászatban is visszaköszön.

Az idei karácsonyi szezonról azt mondta, hogy a kereskedők kicsit óvatosabban, mintegy 10 százalékkal kevesebbet rendelnek amiatt, hogy a járvány elején a húsvéti édességekre, üreges figurákra drámaian visszaesett a kereslet.

Ismertette azt is, hogy felméréseik szerint egy magyar család átlagosan egy kilogramm szaloncukrot vásárol és kétezer forintot költ rá. A fogyasztók több mint 60 százaléka kétezer forint alatt tervez költeni szaloncukorra, további egyharmad négyezer forintig is elmegy, a vásárlók hét százaléka pedig akár hatezer forintot is szán szaloncukorra

– részletezte.

A szaloncukorpiac éves forgalma 7 milliárd forint körül alakul.

Az elnök szerint a szezonális édességek árai nem változtak lényegesen, de a minőségi kereslet emelkedésével nőtt a minőségi kínálat is, utóbbi termékekért pedig az emberek hajlandóak többet is fizetni.

Kitért arra is, hogy 250 vállalat több mint 5 ezer embert foglalkoztat az édességiparban Magyarországon. Sok ilyen céget megviselt a koronavírus-járvány okozta válság, és a visszaeső kereslet különösen nehezen érintette a kis -és közepes hazai cégeket, különösen a csokoládé- vagy csokoládé alapú termékeket készítőket. A keksz és müzli termékek ugyanakkor jól teljesítettek.

A legnagyobb “ütést” azok kapták, amelyek exkluzív csatornákon értékesítettek prémium termékeket, például városok fő utcáin, repülőtereken, kávézókban, ezek forgalma bizonyos időszakokban akár nullára is visszaeshetett.

Exkluzív szaloncukor
Erős Pistás szaloncukrot ajánl stresszoldásra az Univer
A csokoládé és a csípős paprika találkozása már tavaly is nagy sikert aratott.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik