Otthon készült

Jelentősen emelkedik a hazai termékek aránya a közétkeztetésben

pixabay
pixabay
A változtatásra azért volt szükség, mert jelenleg csupán 50 százalék a magyar termékek aránya a közétkeztetésben.

A közétkeztetésben 2022. január 1-jétől 60 százalékra, 2023. január 1-jétől pedig 80 százalékra kell emelni a hazai termékek arányát, ezt már tartalmazzák az idén szeptember 1-jétől megkötött közétkeztetési közbeszerzések, írta az MTI.

Kapcsolódó
A helyben termelt élelmiszer az egészséges közétkeztetés kulcsa
Jót tett a karantén a helyi termékeknek.

A változtatásra azért volt szükség, mert jelenleg 50 százalék a magyar termékek aránya a közétkeztetésben.

Érdekesség, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a magyar termékek aránya átlagosan 70 százalék, a magyar kereskedelmi láncoknál ez az arány több mint 80 százalék, a külföldi kereskedelmi láncoknál pedig 60 százalék, de van, ahol az 50 százalékot is alig haladja meg.

Az utóbbi időben elfogadták azt a kormányrendeletet is, amely a kistermelők lehetőségeit bővítette. Ennek értelmében a kistermelők áruikkal már nem szorulnak be 40 kilométeres körzetükbe vagy saját megyéjükbe, Budapesten kívül bárhol árusíthatják termékeiket.

Ez a területi bővítés minden feldolgozott termék, alapélelmiszer esetében igaz, kivéve a friss húsokat – például a szarvasmarha-, sertés-, nyúl-, bárányhúst – amelyeknél továbbra is megmaradt a 40 kilométeres körzetre vonatkozó szabály.

Kapcsolódó
Helyi termékekből készül az ökomenza Szarvason
Példaértékű kezdeményezés.
Olvasói sztorik