Otthon készült

Nógrádi faluban készült el az ország első lánctalpas Skodája

Halmai Eszter
Halmai Eszter

A 28 éves nógrádmegyeri Trenka Martin több mint 3 év alatt épített egy hatalmas erejű, terepmintás, lánctalpas járművet és mindehhez egy öregecske Škoda 120L modell adta az alapot – írta meg a Nool.

A jármű lánctalpához az eredeti Škoda alkatrészeit, lengéscsillapítóit, rugóit, felnijeit és kerekeit használta a tervező. Motorja 2,5 literes szívódízel Ford-motor, ami 69 lóerős. Az erőátvitelhez beépítettek egy UAZ-ból származó terepváltót is. A gép tömege 2,8 tonna, hossza kicsit több mint 4 méter, magassága pedig 15 centiméterrel meghaladja a 2 métert.

Galéria

Mivel lánctalpas, kormánykerék helyett két botkormánnyal irányítható, a pedálok viszont maradtak a hagyományos elrendezésben, a járgány tetején pedig egy reflektorlámpa is helyet kapott. A különleges kocsi 1300 munkaóra alatt készült el és az alvázában több mint 50 méter acélgerenda található, míg burkolatként 1,5 mm-es vastag lemez került az aljára, oldalait viszont 2 mm-es lemez védi, a frontrészt pedig masszív 4 mm-es acéllemez borítja.

Érdekelnek a második világháborús haditechnikai eszközök és mindig is szerettem volna egy saját lánctalpas járművet, azonban venni és fenntartani egy ilyet nem olcsó mulatság, éppen ezért jött az ötlet, hogy készítek egyet magamnak. Kezdetben még tényleg csak álmodoztam róla, mert én sem hittem el, hogy egy ilyen gépet meg tudok tervezni és építeni. Ahogy egyre jobban beleástam magam a részletekbe, rájöttem, hogy rengeteg munkával igenis megvalósítható ez az álom

– mondta lelkesen a Noolnak Trenka Martin, aki az esztergálást, hegesztést és autószerelést önállóan, videókból tanulta meg.

Az igazán nagy döbbenetet már csak az jelentené, ha a dimbes-dombos terep mellett az utakon is feltűnne a 30 km/h végsebességű járgány, de erre nincs lehetőség. A gépnek egyébként saját Facebook-oldala is van, ezen érhető el, hogy éppen merre jár és hol látható az egyedi építésű lánctalpas, amelyen több fejlesztést is tervez megálmodója.

Teljes lánctalpcserét szeretnék kivitelezni, méghozzá a szögvas helyett zárt szelvényt kap, így bár kisebb lesz a tapadása, de sokkal könnyebben tud majd fordulni, valamint a jelenlegi 69 lóerős motort 100 lovasra cserélem át benne

– osztotta meg fejlesztési terveit Trenka Martin, aki a lánctalpas kivitelezésében sokat köszönhet a 3D modellezésben jártas egyik jó barátjának, valamint az anyagbeszerzésben is akadt segítsége.

Kapcsolódó
Elkészült az első életnagyságú legóvillamos Budapesten
A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik