Virágzó vidékünk

Összeért a 20. magyarországi Duna-híd Kalocsánál

MTI/Vasvári Tamás
MTI/Vasvári Tamás
Az utolsó elem beemelését követően számos befejező munkafolyamat veszi kezdetét.  

Megtörtént a Kalocsa–Paks új Duna-híd utolsó elemének pályalemez-betonozása, ezáltal a 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd három részből álló szerkezete összezárult, írta a baon.hu.

A 2021 februárjában kezdődött új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken.

A kivitelező az új híd alépítményei, beleértve az alapozást is, a felszerkezetei készítése során közel 28 ezer köbméter betont épített be, az összeszerelt acélszerkezet tömege pedig meghaladja az ötezer tonnát. 418 kilométer hosszúságú feszítőkábelt szereltek be a szerkezetbe, a vízépítési műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna beépített kő került.

Az utolsó elem beemelését követően számos befejező munkafolyamat veszi kezdetét.

A beruházásból a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel-festések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra.

A várhatóan 2024 nyarára elkészülő Kalocsa–Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán. A híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint.

Kiemelt képünk 2023. december 5-én készült.

Kapcsolódó
Nívó Díjat kapott a Duna legmagasabb hídja
A 600 méter hosszú monstrum három évig épült.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik