A három évvel ezelőtti alapkőletétel után június 6-án délelőtt átadták a Duna magyarországi szakaszának huszadik hídját. Az építmény Tomori Pál nevét viseli.
A Kalocsa–Paks új Duna-híd kivitelezése 2021 februárjában kezdődött. A beruházás során a kivitelező az új híd alépítményei – beleértve az alapozást is – és felszerkezetei készítése során közel 28 ezer köbméter betont épített be, az összeszerelt acélszerkezet tömege pedig meghaladja az ötezer tonnát. 418 kilométer hosszúságú feszítőkábelt szereltek be a szerkezetbe, a vízépítési műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna beépített kő került.
Ahogy korábban megírtuk, az új hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken.
A Tomori Pál Duna-híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint.