Virágzó vidékünk

Elkezdődött a Duna huszadik magyarországi hídjának építése

A híd látványterve/NIF
A híd látványterve/NIF
Az átadásra a tervek szerint 2024 közepén kerül sor.

Megkezdődtek a paksi Duna-híd kivitelezési munkái. Mint minden beruházási helyszínen, úgy itt is először a földmérők jelentek meg kitűzni a létesítmény helyét és a hozzá vezető út nyomvonalát, írta a Teol.

Kapcsolódó
Csodás külsőbe öltözött a Tisza ikonikus hídja
Az Abádszalók és Kisköre közötti Tisza-híd a harmadik leghosszabb vasúti híd Magyarországon.

Látványosabb építési tevékenység az év közepétől várható, a mederben lévő két pillért ősszel kezdik zsaluzni.

A tíz támaszú műtárgy többi pillére a jobb és bal part közelében lévő kisebb szigeteken, illetve az ártér, általában nem víz alatt lévő külső részein lesz. Az alföldi oldalon Foktő közigazgatási területén épül a hídfő. A legközelebbi város Kalocsa, ezért emlegetik kalocsai hídként is a létesítményt.

Ez lesz a Duna huszadik magyarországi hídja. Hossza 946 méter, az átvezető út kétszer egysávos lesz, s mellette, mindkét irányban kerékpárutat is kialakítanak, biztonsági sávokkal. A híd főtartóit (pilonokat) közel 22 méteresre építik, ezekből indulnak ki az úgynevezett tapadóbetétes kábelek, melyek megfelelő módon feszítik a szerkezetet

– tájékoztatta a portált a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A mederpillérek a hajózási útvonalon kívül helyezkednek el, ezért a kivitelezési idő nagy része alatt a folyami forgalom zavartalan lehet.

A paksi és kalocsai térséget összekötő, 946 méteres műtárgy három részből áll majd: középen a mederhíd, jobbra és balra a hullámtéri hidak. A három rész különböző megoldású, de egységes szerkezetet alkot.

A kivitelezéshez felhasználnak egyebek mellett 18440 köbméter szerkezeti betont, 2380 méter vasbeton cölöpöt, 5600 tonna hídszerkezeti acélt. Készül 233 tonna hídkorlát és 1940 méter közúti vezetőkorlát is.

Kapcsolódó
A lakott híd, melynek nincs párja Európában
Egyedülálló történelmi emlék.
Olvasói sztorik