Virágzó vidékünk

Csodás külsőbe öltözött a Tisza ikonikus hídja

Az Abádszalók és Kisköre közötti Tisza-híd a harmadik leghosszabb vasúti híd Magyarországon.

Magyarország egyetlen vegyes használatú közúti és vasúti átkelője a kiskörei Tisza-híd, amely bár biztonságos volt, leromlott a műszaki állapota. A magyar állam döntött arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Magyar Államvasutak Zrt. közösen végezzék el a híd felújítását, ehhez biztosítottak 1,6 milliárd forintot. A felújítást követően a híd már használható, jelenleg az utómunkálatok zajlanak – jelentették be a szeptember 19-i sajtótájékoztatón.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A felújítás során elvégezték az átkelő szerkezeti elemeinek cseréjét, a vasbeton közúti pályalemez és vasúti pálya felújítását, a sín- és közúti dilatációs szerkezetek beépítését és javítását. Megszépült a híd környezete is a szerkezet pedig új
festést kapott.

Az Abádszalók és Kisköre közötti Tisza-híd egyedülálló hazánkban, mert vegyes használatú: egyaránt biztosítja a közúti és vasúti forgalom átkelését a Tiszán. A Tisza egykori hatalmas árterületét keresztező híd jelenlegi hosszát tekintve – a Nagyrákosi völgyhíd és az Újpesti vasúti híd után – Magyarország harmadik leghosszabb vasúti hídja, mely közel hatszáz méterével maga mögé utasítja sok dunai vetélytársát.

Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A híd fontosságát jól mutatja, hogy a Tiszafüred és Szolnok közötti közel száz kilométeres szakaszon, nincs más átkelési lehetőség a Tiszán.

Kiemelt kép: MTI/Czeglédi Zsolt

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik