Japánban, mint ahogyan már a legtöbb fejlett országban az élelmiszertermékeknek meg kell felelniük a szállítási szabványoknak, alaknak és méretnek, így illeszkedve a nagyüzemi termelési rendszerbe. Ezenkívül a szállítmányokat gyakran korlátozzák, hogy megakadályozzák a különösen nagy termés miatt az árak csökkenését. Ezen előírások miatt nagy mennyiségű élelmiszer vész kárba, az eladhatatlanság kidobáshoz vezet.
Az elmúlt években egyre érzékenyebbek lettünk az olyan kérdésekre, mint az élelmiszerpazarlás, és minden országban az élelmiszertermelést és -elosztást szabályozó előírások mellett helyi kezdeményezések születnek a lehető legkevesebb hulladék biztosítása érdekében.
Ennek megoldására, mondhatni tökéletes megoldás született. A híres japán Nendo design stúdió kezdeményezéséről van szó, akik létrehozták a kis piacot, illetve a szükséges installációt, tároló dobozt.
A tervezők kidolgoztak egy módszert, amellyel segíthetik a gazdákat a többlettermékek értékesítésében, pontosabban amelyeket nem lehet forgalomba hozni, és nem illeszkednek a nagyüzemi termelési rendszerbe ezúton értékesíthetik.
A kis piac nem más, mint egy stand, ami bárhol kihelyezhető, rajta az eladandó termékkel.
Ezek a kis polcok három különböző méretben kaphatók (S, M, L), bárki megvásárolhatja, és körülbelül 10 perc alatt összeállítható. Szerkezetük lehetővé teszi, hogy szó szerint bárhova felépítsék őket, mert van egy alapjuk, amely homokzsákkal tölthető meg a stabilitás fenntartása érdekében, és állítható lábak, amelyek bármilyen terepen jók.
Belül a polcok a megjelenítendő termék típusának megfelelően mozgathatók, és annak érdekében, hogy télen is értékesíthetők legyenek az áruk, kis LED -es lámpákkal van felszerelve, amelyek mindig jól láthatóvá teszik a kijelzőt.
A Nendo fa tervezésnél figyelembe vette a tényt, miszerint a termelő nem lehet mindig jelen, ezért a szerkezetben van egy kis doboz a pénz behelyezéséhez és egy QR -kód az online fizetéshez.
A “kis piac” 4 semleges színben kapható, és letisztult, minimalista formája mellett lehetőséget kínál a termelők számára, hogy termékeiket közvetlenül értékesítsék azoknak a vásárlóknak, akik igénylik helyi specialitásokat, termékeket.