Új-Zélandon változtatott marketing-stratégiáján a legnagyobb amerikai étteremlánc, a McDonald’s . Roald Dahl népszerű gyermekkönyv író könyveit kapják a korábban megszokott játékfigurák helyett a kis vendégek a Happy Meal menü mellé.
A távoli szigetország Mekis szakemberei felismerték, pozitív lépésük nyomán tartalmasabban, hasznosabban tölthetik idejüket a legkisebbek. A nyugati országokban, köztünk hazánkban is, erősödik a törekvés, hogy a gyermekeket a könyvek csodálatos, mesékkel átszőtt világa felé tereljék.
Roald Dahl legismertebb történetei – A barátságos óriás, a Matilda, a kiskorú boszorkány, a Charlie és a csokigyár és A Fantasztikus Róka úr – azok az olvasmányok lehetnek, amikkel a gyermekek másfajta élményeket szerezhetnek, mint egy digitális játékkal.
A Happy Meal olvasói program arról szól, hogy segítsük a szülőket abban, hogy gyermekeik megszeressék az olvasást
– mondta Jo Mitchell, a szigetországban működő éttermek marketingigazgatója.
Néhány évtized alatt a fejlett országokban mindennapos dologgá vált a gyermekek “digitális függősége”, a tinik – az y és z generáció tagjai – úgy nőnek fel, hogy minden csipog, vibrál és pörög körülöttük. Okostelefonnal, tablettel kezükben alszanak, majd ébrednek és egy virtuális világban élik életük legnagyobb részét. Ennek a rohamosan terjeszkedő jelenségnek a következménye, hogy a felhasználók (jelen esetben éppen a gyermekek) készen kapják a kulturális tartalmakat, információkat, így egyre kevesebbet kell gondolkozniuk. Az állandóan előre feldolgozott, készen kapott információk fogyasztása fantáziájuk szegényebbé válását eredményezi.
Nem véletlen, hogy éppen Roald Dahl könyvekkel kedveskednek a fiataloknak, hiszen a szülők nagy része is ezeken a karaktereken nőtt fel és remek érzés részt venni abban, hogy egy új generáció is megismerheti azokat.
A korábban kapott apró műanyag figurákat váltják fel a könyvekkel, így az olvasás terjesztése mellett egy másik gyakorlati haszna mindenképpen lesz a kiváló kezdeményezésnek, ez pedig a tudatos környezetvédelem szempontja.
Gyermekeink a legsérülékenyebb korosztály, ugyanis életük első 7 éve nagyban meghatározza későbbi életmódjukat, szokásaikat, sőt jövőbeli lehetőségeiket. A fantázia növeli a gyermek kreativitását és problémamegoldó képességét, ezért örömteli és reményteljes a jövő szempontjából az Új-Zélandon működő éttermek olvasást népszerűsítő lépése.
Kiemelt képünk illusztrácció – Fotó: Pixabay