Életmód

10 étel és ital, amik garantálják az öregedést

Korábban a témában:

Ariel Ostad, az Amerikai Dermatológiai Akadémia tudósa állította össze azt a listát, amelyben olyan ételeket  és italokat sorol fel, amelyek bizonyíthatóan öregítik a testünket, bőrünket és károsítják a fogazatot.

A 10 leggyakrabban fogyasztott ételt mi is felsoroljuk, amivel vigyázni kellene, ha idősebb korunkban is fiatalosak szeretnénk maradni.

1. Édességek

Ahhoz, hogy az arcbőrünk idősebb korunkban is rugalmas és feszes maradhasson, két dologra van leginkább szüksége: kollagénre (a bőr rugalmasságát és fiatalosságát fenntartó proteinre) és elasztinre (fehérjére, ami körülveszi, erőt és rugalmasságot kölcsönöz a szöveteknek).

Mindkettő fehérje egyik legfőbb ellensége a cukor. Amikor az emberek több cukrot fogyasztanak, mint amennyit a sejtjeik szintetizálni tudnak, a felesleges cukormolekulák a fehérjékhez kötődnek, és olyan folyamatot indítanak el, amely befolyásolják a bőrben lévő kollagén mennyiségét. Ezenkívül a cukor károsítja a fogakat és elszíneződést is okoz.

Fotó: Pixabay

2. Alkohol

Ha a máj jól működik, akkor a toxinok kiürülnek a testünkből. Ha azonban a toxinok felhalmozódnak a májban, ott nem bomlanak le megfelelően. Akkor a bőrünkben is számos problémát okozhatnak, mint például pattanásokat, sápadtságot és ráncokat.

3. Sós ételek

Szárazabbá, ráncosabbá válik tőlük a bőr. A só több nedvességet von el a szervezetből és olyan sejtektől, amelyek például a bőr rugalmasságáért felelnek.

4. Felvágott, virsli

Az üzletekben vásárolt kolbász, szalonna, debreceni és így tovább… Ezek a húskészítmények szulfitokat és más tartósítószereket tartalmaznak, amelyek kiválthatják a bőr gyulladását és felgyorsíthatják az öregedést.

Fotó: Pixabay

5. Vörös húsok

A zsíros hús szabad gyököket generál – állítja Dr. Ostad. Ezek károsítják a sejtmembránokat, rombolják a DNS-t, általában fő okozói az öregedéssel együtt járó fizikai, testi hanyatlásnak.A szabad gyökök károsak hatnak a kollagénekre is.

Ostad azt javasolja, hogy inkább sovány húsokat fogyasszunk, például pulykát vagy csirkét, valamint nagy mennyiségű, antioxidánsokban gazdag gyümölcsöt és zöldségeket.

6. Csípős ételek

A fűszeres ételek súlyosbíthatják a rosaceát (bőrpírt). Nem feltétlenül tilos mindenki számára a fűszeres ételek fogyasztása, de azok, akik puffadással és bőrpírral kínlódnak, óvakodjanak tőlük.

7. Energiaitalok

Nem csupán a benne lévő sok cukor, de koffeintartalmánál fogva a szervezet dehidratálása sem tesz jót közérzetünknek, hosszútávon pedig a bőrünknek.

8. Kávé

A koffein miatt a test kiszáradása mellett a kávé károsítja a fogakat is, idővel komoly roncsolásokat okoz  – állítja McAndrew.

9. Fekete tea

Elsősorban a magas a tannintartalom miatt kell óvatosan fogyasztani, mert szintén “fogszínező”. Igyuk tejjel, akkor kevésbé okoz problémát.

Fotó: Pixabay

10. Bor

A bor, még a fehér is, károsíthatja a fogzománcot, és megfestheti a fogakat. Ha iszunk is pár kortyot, azonnal fogat kell mosni!

Címlapfotó: Pixabay

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.