A Békéscsaba–Hódmezővásárhely közötti vasúti fejlesztés részeként lehet, hogy elbontják a település értéktárának részét képező székkutasi állomásépületet – írta meg Délmagyarország.
Mintegy 70 kilométeres szakaszon megújul a Szeged–Békéscsaba vasútvonal Hódmezővásárhely és Békéscsaba között. Jelenleg a tervezés szakaszánál tart a munka. A beruházás érinti a székkutasi vasútállomást is, ezen belül az állomásépületet is.
1900-ban a Magyar Királyi Posta önálló hivatalt létesített az időközben „Vásárhelykutasra” átnevezett megállóhelyen. A lakossági, a vasúti és a postai forgalom növekedésének hatására a város új, nagyobb vasútállomás-épületet építtetett, amely 1908-ban készült el. Mellette, a helyi lakosok kezdeményezésére 1909-ben jószágrakodót és áruraktárat építettek – derült ki az állomás története abból a munkából, amit Szabó Emese kulturális tanácsnok készített 2016-ban, a vasútállomás és őrházai települési értéktárba való felvétele kezdeményezésekor.
Azt hallottuk, hogy a vasútállomáson lévő összes régi épület elbontását tervezik. Képviselő-testületünk szeretné megmenteni az állomásépületet, amivel hosszú távon kezdenénk valamit. Ezzel kapcsolatban most ötletelés zajlik
– válaszolta a Délmagyarorzág megkeresésére Szél István, Székkutas polgármestere. Hozzátette, biztosat egyelőre nem lehet tudni.
Az újság megkeresésére a MÁV a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt-t jelölte meg illetékesként, ahol azt írták, hogy a tervek szerint Székkutas állomás jelenlegi épületét, annak leromlott műszaki állapota miatt, az új vasúti vágányok megépíthetősége, új rakodóterület kialakítása érdekében elbonthatják. A megújuló peron közepén esőbeállókat helyeznek el, az itt található automatából lehet majd jegyet váltani. Az utasforgalmi funkciókkal nem rendelkező új üzemi épület mellett P+R parkolók létesülnek.