Győrt méltán nevezik a folyók városának, ugyanis a Kisalföld keleti felében, a Mosoni-Duna mellett, a Rába és a Rábca torkolatánál épült. Így az sem meglepő, hogy közel egy tucatnyi kisebb, nagyobb híd segíti a közlekedést a városban és környékén. Azt viszont már kevesebben tudják, hogy a folyami hidak mellett Győrben áll két járműből épült híd is
Az egyik, egy vasúti vagonból készült híd a Széchényi István Egyetem központi épületét és laborját köti össze.
Az Építészfórum rövid leírásában az olvasható a hídról, hogy a városban működő Magyar Vagon- és Gépgyár korábban nagy sorozatban gyártott terméke, az Y jelű gyorsvonati személykocsi felépítménye egy ide tervezett, kéttámaszú acél hídszerkezetre került. 2004-ben teljes felújításon esett át.
Az egyetemen nagyon komoly mérnökképzés folyik, lehet jelentkezni az Audi Hungaria Járműmérnöki Karra, a Gépészmérnöki, Informatikai és Villamosmérnöki Karra vagy az Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Karra. A vonatkocsiból készült építmény pedig az egyetem műszaki és közlekedési területen elért hírnevét is szimbolizálja.
Arról, hogyan néz ki belülről a vasúti vagonból készül híd, egy videót is találtunk a neten:
Győr ipari városrészében található a másik járműből készült híd, amelynél a Credo autóbuszgyár legnagyobb számban gyártott termékét, az EC 12 típusú helyközi autóbuszok karosszériáját használta fel.
Természetesen a híd tartószerkezete acél, a jármű itt sem teherviselő elemként funkcionál. A híd a gyár két szomszédos épületét köti össze a Tegez utca fölött.
A győri-mosonmagyaróvári Kravtex-Kühne Csoport két évtizede gyárt buszokat a magyar utakra, újabban Credobus néven. A vállalat győri telephelyének másik érdekessége e híd mellett, hogy az ügyfélfogadó helyiségben buszüléseken ülve lehet várakozni.
Akik szeretik a különleges építményeket, azoknak érdemes meglátogatni ezeket a helyeket is, ha a városban járnak.