Virágzó vidékünk

Keresve se találni szebbet a „hímzett” kalocsai vasútállomásnál

Pausch Szilvia
Pausch Szilvia

A Kiskőrös-Kalocsa szárnyvonalon 2007 márciusában szűnt meg a vasúti forgalom, és bár a teherforgalom ugyan a foktői növényolajgyár kiszolgálása miatt 2011-ben újraindult, és a gyárhoz új iparvágány is épült, a szebb napokat is látott épületet továbbra is kerítés zárta el a kíváncsi szemek elől.

Kapcsolódó
Beleszerettünk a zöldbe és virágokba öltözött hajmáskéri vasútállomásba
Innen indult az első szerelvény 1990-ben a kivonuló szovjet csapatok tagjaival.

A kalohirek.hu korábbi tudósítása szerint a zárást 2016 nyarán szüntették meg, de a híres, pingált épületbe ezt követően sem lehetett bemenni. Az év október 26-án aztán újabb mérföldkőhöz érkezett az állomás 1881-ig visszanyúló története: az önkormányzat megnyitotta az objektumot, de a személyszállítást nem indították újra.

A vasútállomást bő 80 évvel ezelőtt környékbeli parasztok és parasztasszonyok újították fel, az épület hagyományos kalocsai mintában pompázik azóta is.

Az országban egyedülálló létesítményt a napokban Pausch Szilvia örökítette meg. A Sokszínű Vidék olvasójának az idős biztonsági őr szívmelengető büszkeséggel mutatta be ezt a népművészeti csodahelyet, a felvételeket pedig a szerző engedélyével alábbi galériánkban közöljük.

Galéria
Pausch Szilvia
Kapcsolódó
Ismerd meg a kalocsai hímzés motívumait és jelentésüket
A kalocsai szállások női lakossága bérmunkában varrta a hímeket már a 19. század végén is. Főleg a környező vidék városai és a nagyobb települések
Olvasói sztorik