Az alacsony vízállás miatt a napokban a Maros folyóban, Ferencszállás közelében nemcsak a homokpadok jelentek meg, hanem egy elsüllyedt vízi jármű is láthatóvá vált.
A fotókat Bodrogi Attila készítette, aki amatőr természetbúvár és a meteorológia kedvelője és a Sokszínű Vidék hasábjain írtunk már izgalmas szenvedélyéről.
Attila érdeklődésünkre elmondta, hogy a kép készítésének idejében nagyon alacsony volt a Maros folyó vízszintje, -95 centiméter. A ronccsal kapcsolatban nincsenek információi és olyan sűrű a növényzet az ártérben, hogy nagyon nehéz a part felől, közelebbről is lefotózni a hajótestet.
A sajtóban olvasni lehetett, hogy ez egy uszály, ami a Maros töltéséhez szállított anno köveket, és akkor süllyedt el, a vízügyi igazgatóság nyilvántartása szerint azonban a hajó egy román átkelő kishajó.
A hajóroncs a Maros folyó rendkívül alacsony vízállásának eredményeként jelent meg a folyóban. A roncs nyilvántartásunk szerint a folyó 18,560 folyókilométer szelvényének környezetében található, amely az 1970. évi rendkívüli marosi árvíz során Romániából érkező, ott elszabadult kisméretű ponton vagy átkelő kishajó maradványa
– nyilatkozta érdeklődésünkre Borza Tibor, az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság műszaki igazgatóhelyettese.
A marosi rekordáradáskor 1970. május 20-án, este 22 órakor tetőzött a folyó 624 centiméteren, miközben a várostól négy kilométerre nagy mennyiségű vízzel feltörő buzgárcsoport (fakadóvíz a töltés védett oldalán) alakult ki.
A Wikipédia szócikke szerint a kritikus órákban teljes mozgósítást rendeltek el, a várost 56 mérnök, 92 technikus, 178 vízügyi szakdolgozó, a makói tűzoltóság, 2600 polgári személy, két-két honvédségi alakulat, szovjet katonai egység, műszaki zászlóalj, valamint egy-egy karhatalmi alakulat, 120 fős rendőri egység, polgárvédelmi egység, munkásőr- és vöröskeresztes zászlóalj védte.