Hallottál már az úszó reggeliről? Ez egy tipikus szállodai szobaszervíznél felszolgált reggeli – pirítós, gyümölcs, kávé és hasonlók -, amit az ágy helyett medencében vagy pezsgőfürdőben szolgálnak fel. Általában nagy tálakra vagy színes kosarakra helyezik őket, fényes trópusi virágokkal díszítik, hogy még fotogénebbek legyenek, írja a cnn.com.
Különösen népszerűek Ázsiában és a Csendes-óceánon, meleg időjárású üdülőhelyeken, például Thaiföldön, a Fidzsi-szigeteken és a Maldív-szigeteken.
Ezek a reggelik az elmúlt öt évben egyre gyakoribbá váltak az üdülőhelyek menüiben, de a koronavírus-járvány minden eddiginél népszerűbbé tette őket, mivel a szálloda vendégei ezek fogyasztásakor elkerülhetik a büféket és a közös étkezőket.
Bár az úszó reggeliket gyönyörű színük és hatásosan kialakított megjelenésük tökéletessé teszi a közösségi médiában való megörökítésre, nem túl szerencsés és kissé veszélyes is a medencében pózolás félálomban.
James Booth, a DMarge.com sydney-i riportere is erre volt kíváncsi, így kipróbálta a szolgáltatást.
Mivel párás volt a környezet, reggelizéshez nem volt a legideálisabb. Először a fotókat akarta az Instagramra elkészíteni, de a kísérlet nem sikerült olyan jól, mint tervezte.
Túlságosan zavarban voltam, hogy segítséget kérjek, ezért mindent kiöntöttem mindenhol. A kávéban volt egy kis medencevíz, és a kenyér iszapos volt
– mondja a riporter, aki állítja, korán reggel az első kávé előtt medencében reggelizni és fotózni, nem a legszerencsésebb.
Ha újra nekifuthatnék, változtatnék néhány dolgon. Biztos, hogy először meginnám a kávét, hogy elég éber legyek, és ne döntsek ki semmit, és keresnék egy helyet a medencében, ahova leülhetek enni, ahelyett, hogy végig álldogállnék
– mondja James Booth.
Az úszó reggeli gyorsan luxusszálloda-szolgáltatássá vált. Timo Kuenzli, a Cape Fahn Hotel főigazgatója szerint az elmúlt évben vendégeik közel 100% -a megrendelt egyet.
Határozottan látható, hogy az ázsiai piac nagyon fogékony az olyan szolgáltatásokra, amelyek Instagramra rakhatók
– mondja az igazgató.
Amellett, hogy a fotók gyönyörűek, ingyenes marketingeszközként is szolgálnak – az emberek online látják a reggelit, megnézik a helycímkét, és igyekeznek hasonló élményben részt venni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Az egyre növekvő verseny miatt az üdülőhelyeknek folyamatosan növelniük kell a közösségi média jelenlétet annak érdekében, hogy kitűnjenek a kínálatukkal, minden hotel igyekszik valami extrát kitalálni. Van, aki piros szívben tálal, másnál a naplemente sushi vagy a délutáni teaélmény a különlegesség.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy ezek az úszó étkezések a kezdeti divatszolgáltatásból mára alappillérré váltak. Csak senki ne felejtse el a kávét meginni legelőször.