Életmód

Most harapjon rá! – Kampány a magyar alma fogyasztásáért

Kevés almát eszik hazánk lakossága.

Elindult a magyar alma fogyasztását és vásárlását ösztönző promóciós kampány, a Most harapjon rá!

Az országban 7500 termelő foglalkozik almatermesztéssel, Magyarország pedig a hatodik legnagyobb, 32 800 hektáros almaültetvénnyel rendelkezik az Európai Unióban. A magyar lakosság korábban évente 30 kilogramm almát fogyasztott fejenként, ez a mennyiség mára a felére csökkent.

Fotó: Thinkstock
Fotó: Thinkstock

A december 10-ig tartó kampányban hét kereskedelmi áruházlánc – Aldi, Auchan, CBA, Lidl, Metro, Spar, Tesco – fővárosi és vidéki üzleteiben ismerhetik, kóstolhatják és vásárolhatják meg a fogyasztók a kiváló minőségű magyar almákat – írta az MTI.

A kormány a fogyasztás ösztönzésére az idei tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2157 iskola, 551,5 ezer tanulóval csatlakozott, megvalósítására mintegy 4 milliárd forint európai uniós és hazai támogatás áll rendelkezésre. A program körülbelül 3 ezer tonna almának jelent biztos piacot évente.

Pink Lady alma
Pink Lady alma

Európában évente átlagosan 12 millió tonna almát takarítanak be, Magyarországon az idén ez a mennyiség várhatóan 500 ezer tonna lesz. A megtermett alma 30 százaléka étkezési alma, 70 százalékát pedig az ipar használja fel.

Az alma egészségre gyakorolt jótékony hatásai közül kiemelhető, hogy szerepe van a C-vitamin pótlásban, és tartalmaz káliumot is, de a szervezet számára fontos az alma rosttartalma is.

Címfotó: superhealthykids.com

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik