Mozaik

Felvásárlási láz külföldön: sláger a vécépapír, a vörösbor és a kölni is

Több országban a pánikbevásárlás szimbóluma lett a vécépapír.

Németországban a vécépapír, Franciaországban a vörösbor fogyott el, de Törökországnak és  Hollandiának is meglett a maga emblematikus hiánycikke a koronavírus okozta pánikban.

Különös módon a német pánikvásárlók jobban aggódnak az anyagcseréjük output, mint az input oldala miatt

– idézi az agrarheute.com oldalt a Magyar Mezőgazdaság.

Üres polcok egy genfi ABC-áruházban 2020. március 14-én. – Fotó: MTI/EPA/Keystone/Salvatore Di Nolfi

Az áruházak üres vécépapír-sorai váltak ugyanis Németországban a járvány miatti pánikbevásárlások szimbólumává. Skandináviából, Hollandiából, Nagy-Britanniából, Izraelből és az Egyesült Államokból is nagy vécépapír-felvásárlásról tudósítanak, a portugálok viszont nem aggódnak, mert náluk rendkívül elterjedtek a bidék.

Más problémával küzdenek ugyanakkor a franciák, náluk a vörösbort vásárolta fel a nép a karantén miatti ijedtségében

– írja a portál.

Nincs ok pánikra: kiváló minőségű és bátran fogyasztható a csapvíz
Nincs szükség a flakonos vizek otthoni felhalmozására a koronavírus járvány idején sem.

Törökországban közben teljesen esélytelen hozzájutni egy régi helyi kölnihez: 80 százalékos alkoholtartalma miatt tett szert óriási népszerűségre. Remélhetőleg mindenhol külsőleg alkalmazzák, a klasszikus kézfertőtlenítők hiányában.

A hollandoknál akkor tört ki az igazi pánik, amikor kiderült, hogy a marihuánát legálisan árusító coffeeshopok is be fognak zárni. Az amszterdami üzletek előtt az utcán kígyóztak ezért a sorok.

Hosszú sor áll egy marihuánát árusító amszterdami üzlet előtt. – Fotó:MTI/AP/Peter Dejong

Kiemelt képünkön megpakolt bevásárlókocsi egy genfi bevásárlóközpontban – Fotó: MTI/EPA/Keystone/Salvatore Di Nolfi: Pixabay

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.