Dinnyejelölő kampány indul a jövő héttől Magyarországon azzal a céllal, hogy a fogyasztók biztosak legyenek abban, hogy hazai dinnye kerül az asztalukra, tájékoztatta az InfoRádiót Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kertészeti és beszállítói osztályának vezetője, írja az Infostart.
Az agrárkamara kezdeményezése, hogy a Magyar Dinnyetermelők Egyesületével közösen azoknak a hazai termelőknek a gyümölcseit, akik részt kívánnak venni a programban, emblémával látja el, a fogyasztók pedig ennek segítségével, egy telefonos applikáción keresztül tájékozódhatnak a dinnyét érintő összes fontos információról.
Eddig az importot és a magyar dinnyét nemigen lehetett megkülönböztetni, és a fogyasztó számára csak a kóstolás után derült ki az igazság. Az agrárkamara szeretné elérni, ezért is a kezdeményezés, hogy a külföldi árut minden év júniusában leváltsa a magyar dinnye.
Úgy gondolom, hogy a minőséget bizonyítani is kell. Nem szépnek kell látszani, hanem jónak is kell lenni
– emelte ki Mártonffy Béla, aki szerint a jelölés nagyon komoly változást fog hozni az importtal szemben.
Bíznak benne, hogy a program beindulása után a termelők nagy tömege csatlakozik majd a kezdeményezéshez.
Kiemelt kép: Pixabay