Pixabay
Mozaik

Akkumulátoros vonatokkal zöldítenek Európában

A vonatok azokon a helyeken is közlekedhetnek, ahol jelenleg nincs elektromos hálózat.

Európába érkezik az első hibrid akkumulátor-vonat – írta az NrgReport.

Kapcsolódó
Németországban már hidrogénhajtású vonatok suhannak
A cél a kibocsátásmentes közlekedés.

Az akkumulátoros meghajtás a közlekedésben rohamosan terjed, a személygépkocsik után most a vonatokon a sor: a fejlesztők nagyobb sebességre kapcsoltak. A hagyományos, dízel üzemű vonatokat fokozatosan felválthatják a hibrid-akkumulátoros járművek.

A Hitachi Rail és az olasz Trenitalia vonatszolgáltató bemutatta hibrid vonatát, a „Blues Train”-t, amely úttörő szerepet játszhat az európai vasúti személyszállításban. Az új vonat „tri-mode”-dal rendelkezik, az új megoldásnak köszönhető, hogy 50 százalékkal csökkentheti a károsanyag-kibocsátást.

Facebook / Nataporn Sribantom

A „tri-mode” azt jelenti, hogy a vonat válthat akkumulátoros, elektromos vagy dízelmotoros közlekedés között, és működhet villamosított és nem villamosított vonalakon. A jármű 300 utas szállítására alkalmas, végsebessége pedig eléri a 160 km/órát.

A Blues Train működése során a villamosított útvonalak felsővezetékeiből nyeri az áramot. Azonban, amikor nem villamosított vonalakon közlekedik, akkumulátor és dízel keveréket használ, és amikor egy állomás közelében van, az akkumulátorok táplálják a vonatot, kiküszöbölve a károsanyag-kibocsátást és a zajt is.

Az Európai Unió azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2050-re klímasemlegessé váljon, és a közlekedés kulcsszerepet játszik a tervekben. Olaszországban várhatóan ez év végén áll majd utasforgalomba az akkumulátoros vonat, később pedig Európa más részein is megjelenhet.

Kapcsolódó
A tavaszi iskolai szünetben újra színre lép Kajla
Felfedezni Magyarországot vonaton, Kajla segítségével, családdal, olcsóbban – egész jó tervnek hangzik a tavaszi szünetre.