Életmód

Javítja a memóriát és a szívet is védi az ezerarcú áfonya

Az áfonya igazi szuperbogyó, fogyasztása megszámlálhatatlan előnnyel jár.

Az áfonya valóban elképesztő, hatalmas tápértékkel bíró, rostban gazdag gyümölcs, magas az  antioxidáns-tartalma és folsavban, C-vitaminban és kalciumban is gazdag. De ez csak a kezdet, írja a Care2.

Az áfonya fogyasztása lenyűgöző egészségügyi előnyökkel jár.

Dübörög a szedd magad áfonya akció Zalában
Egy kezdő óránként hozzávetőlegesen három-öt kilogramm kék bogyót tud szüretelni, az ügyesebbek többet is.

Ha áfonyát eszünk, erősödik az immunrendszer, magas antioxidáns-tartalma és gyulladáscsökkentő tulajdonsága miatt csökken a testmozgás által okozott izomkárosodás. Az áfonya segít a szervezetnek a szabad gyökök elleni küzdelemben és lassítja az öregedési folyamatokat. Csökkenti a vérnyomást, és a vércukorszintre is kedvező hatást gyakorol.

Ha valaki sok áfonyát fogyaszt, jót tesz az agyának is, hiszen az áfonya támogatja az agy működését, javítja a memóriát és csökkenti a kognitív hanyatlást .

Igazi szuper bogyó. És hiszitek, vagy sem, a lista még nem ér véget.

Az áfonya a szívet is védi.
Az új kutatásoknak köszönhetően már tudjuk, hogy az áfonya a szív egészségére is jó hatással van. Az amerikai Journal of Clinical Nutrition című, közelmúltban kiadott tanulmánya szerint az áfonya fogyasztásával a szív- és érrendszeri problémák is elkerülhetők.

A kísérletet 115 (50-75 éves) felnőtt bevonásával végezték, akiknél mindnél magas volt a szív- és érrendszeri betegségek kockázata. A kísérlet egyszerű volt. A csoport egyharmada napi egy csésze fagyasztott áfonyát fogyasztott. Egyharmaduk csak fél csészényi gyümölcsöt kapott, a maradék egyharmad pedig hasonló megjelenésű placebót.

Életmódot nem változtattak semmit, csupán az étrendjükben helyet kapott az áfonya 6 hónapig.

Az eredmények lenyűgözőek voltak.
A legtöbb áfonyát fogyasztó csoportnál az tapasztalták, hogy az artériák rugalmasabbak lettek, növekedett a HDL-koleszterinszint (ami előnyös), javult a véráramlás és a vérzsírok egyensúlya, és csökkent a trigliceridek szintje a vérben. Ugyanakkor a gyümölcs fogyasztása nem befolyásolta kedvezőtlenül az inzulin szintjét vagy a vérnyomást.

Mindez napi egy pohár áfonya fogyasztásával.

Egyszerű szokás, de jelentősen javíthatja az egészség állapotunkat. Egy próbát megér, nem igaz?

Kiemelt kép: Pixabay.com

Ezt a 10 ételt fogyasszuk a szellemi frissességért
Mutatjuk azt is, hogy melyeket érdemes kerülni.
Nagyjából 90 kilogrammos, ellipszis alakú, tud döntéseket hozni és alkalmas nyersanyagok, fémek kutatására, és földalatti bányák feltérképezésére is, mindezt víz alatti környezetben.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a Sokszínű vidék Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.