Életmód

Magnézium, a nélkülözhetetlen ásványi anyag

Elengedhetetlen szív, az izomzat, az idegrendszer megfelelő működéséhez, az anyagcsere folyamatokhoz és a csontok fejlődéséhez.
Korábban a témában:

Gyakran érzel izomfeszülést, esetleg görcsöl a vádlid? Szorongsz, ingerült, feszült vagy? Gyakran fáj a fejed, fáradékony vagy? Ezek a tünetek mind-mind utalhatnak magnéziumhiányra.

A magnéziumnak fontos szerepe van az emberi szervezetben, elengedhetetlen szív, az izomzat, az idegrendszer megfelelő működéséhez, az anyagcsere folyamatokhoz, és a csontok fejlődéséhez, de az ásványi anyagok és vitaminok hasznosulásánál is fontos szerepe van, és segítségével a depressziós tüneteket is elkerülhetjük. Hiánya komoly egészségügyi problémákhoz vezethet.

Aki gyümölcsfát ültet kertjébe, egész életében egészséget szüretelhet
Néhány gyümölcsfa elültetésével egészséges vitaminforrást biztosíthatunk az egész családnak.

A mennyiségét táplálékkiegészítőkkel pótolhatjuk, de ennél sokkal jobb, ha olyan élelmiszereket fogyasztunk rendszeresen, amelyek nagyobb mennyiségben tartalmazzák ezt a számunkra fontos ásványi anyagot.

Melyek ezek?

Olajos magvak
Magnéziumban gazdagok a diófélék – dió, mandula, kesudió, pekándió, fenyőmag, pisztácia, mogyoró és az olajos magvak, mint a tökmag, lenmag, napraforgómag. Beleteheted őket müzlibe, de egy kis csészébe öntve is nasizhatsz belőlük.

Hüvelyesek
A hüvelyesek közül kiemelkedik a szójabab, amiben rengeteg a magnézium, de ide sorolható a többi babféle, a lencse, a zöldborsó, csicseriborsó, sárgaborsó is.

Leveles zöldségek
Bár a gyerekek nem szeretik, Popeye nem véletlenül kedvelte a spenótot, amely kiemelkedően jó magnéziumforrás. Mellette érdemes még fogyasztani  sóskát, kelkáposztát, brokkolit, petrezselymet, snidlinget vagy mángoldot. A zöldségeknek nagy előnye, hogy alacsony energiabevitel mellett tudjuk velük feltölteni magnéziumraktárainkat. Amit lehet, fogyasszuk nyersen.

Fotó: Pixabay.com

Gyümölcsök
A gyümölcsök közül fontos megemlíteni a banánt, ami amellett, hogy az egyik legnépszerűbb gyümölcs a világon, tele van magnéziummal is. Jó magnéziumforrás még az avokádó, a narancs, datolya, a szeder, kivi, de a sárgabarack és a málna is.

Teljes kiőrlésű gabonafélék
Fogyasszunk tönkölybúzát, teljes rozst, búzakorpát, zabot, zabkorpát, hajdinát. A teljes kiőrlésű gabonák kiváló magnéziumforrásnak számítanak, de egyéb előnyük is ismert, így fogyasztani mindenképpen érdemes őket.

Halak
Nem csak az Omega 3 zsírsav tartalmuk miatt érdemes halat enni, a magnézium forrásnak is kiválóak a tengeri halak. A hering, a tonhal, a makréla vagy a lazac mellett jó forrás a rák is.

És egy jó hír az édességkedvelőknek: A csokoládé is tartalmaz magnéziumot, és nem is csak nyomokban. A 70% feletti kakaótartalommal rendelkező, és hozzáadott cukrot nem tartalmazó étcsokoládé az egyik legjobb magnéziumforrás.

Az élelmiszercsoportok mellett a víz is nagyon fontos szerepet játszik a napi magnéziumbevitelben, így a folyadékfogyasztásnál már csak emiatt is érdemes a cukros üdítők helyett ezt választani szomjoltásra.

Kiemelt kép: Pixabay.com

Bowl of yogurt with blueberries and granola, above view on rustic dark wood

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.